Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Fylkesmesterskap UB 2024: Mailand gjør det bra!

Under årets Fylkesmesterskap for ungdomsbedrifter stilte Mailand med 14 godt forberedte bedrifter. 2 av bedriftene ble håndplukket som Beste ungdomsbedrift fra hele 256 ungdomsbedrifter. Det er svært godt gjort!

Vi har fått ny nettadresse: afk.no/mailand-vgs

Ny nettadresse er: afk.no/mailand-vgs.

Åpen dag onsdag 17.01 og Åpen kveld torsdag 18.01

Mailand inviterer til Åpen dag for elever fra 10. trinn onsdag 17. januar. Elever og foresatte er inviterte til Åpen kveld torsdag 18. januar fra 18-20.  Velkommen!

Bærekraft på agendaen

I uke 47 er det BÆREKRAFTUKE på Mailand videregående skole. Skolen er Miljøfyrtårn, og bærekraft og miljø skal være en del av elevenes skolehverdag. Denne uka har vi ekstra fokus på bærekraft. Det blir foredrag, innovasjonscamp, og mye mer.

Tjenester og fritidstilbud for ungdom i Lørenskog kommune

Dette er en oversikt over tjenester rettet mot ungdom og fritidstilbud for ungdom i Lørenskog kommune. Informasjonen er beregnet på foresatte.

Karrierekveld 2023

Mailand videregående skole inviterer til et informasjonsmøte den 15. november 2023 for elever og foresatte på VG1 IM og SR, samt VG2 helsearbeiderfaget og barne- og ungdomsarbeiderfaget.

Elevundersøkelsen 2023

Elevundersøkelsen er en årlig undersøkelse der elever får si sin mening om læring og trivsel i skolen. Svarene brukes av skolen, fylkeskommunen og staten for å gjøre skolen bedre. På Mailand gjennomføres denne undersøkelsen i uke 48.

Slik blir du bedre forberedt på krise

Tema for årets utgave av Egenberedskapsuka er ØVE. Alle innbyggere oppfordres til å øve og ta nødvendige grep for å styrke egenberedskapen.